Riksteatret – Prima Facie

Teatersalen

KJØP

Riksteatret – Prima Facie

Tessa er en ung, vellykket forsvarsadvokat som?har jobbet seg opp til spillets øverste sjikt; kryssforhøre, forsvare og vinne. Alt ser ut til å gå hennes vei.

Men en kveld blir hun plutselig kastet inn i en situasjon der hun selv må sette systemet på prøve. Hun som var uovervinnelig, kjemper nå sitt livs største kamp for å finne veien ut av den samme skyggen av tvil som hun tidligere har kastet over andre. «Prima Facie» tar oss med til det vanskelige punktet der livet møter lovens regler.
«Prima Facie» er tankevekkende, brutalt og rørende. Et teaterstykke som blir sittende i kroppen lenge etter at teppet har gått ned.

Stykket har mottatt en rekke priser og gått sin seiersgang i London, New York og på scener over hele verden. Med Riksteatret og Nationaltheatret får publikum på 45 scener over hele landet muligheten til å oppleve denne gripende og aktuelle forestillingen der de bor.

* Prima Facie – et (latinsk) juridisk begrep som betyr tilsynelatende eller ved første øyekast.

Internasjonale priser:

«BEST PLAY»
Olivier Award

«BEST NEW PLAY»
WhatsOnStage

«BEST NEWCOMER»
Broadway World UK Awards

Produsent: Silje Vigerust Vinjar

Av Suzie Miller. Oversatt av Agnes Banach.

På scenen
Maria Kristine Hildonen og Elisabeth Mørland Nesset

Team
Regissør: Maren E. Bjørseth. Scenograf og lysdesigner: Norunn Standal. Kostymedesigner: Alva Walderhaug Brosten. Komponist og lyddesigner: Sjur Miljeteig. Koreograf: Magnus Myhr. Produsent: Silje Vigerust Vinjar

Av Suzie Miller

PRIMA FACIE ble første gang vist 17. mars 2019 på SWB stables Theatre i Sydney, produsert av Griffith Theatre Company. Fullmakten til denne produksjonen er gitt gjennom avtale med The Agency London.

Teaterforlag: Nordiska ApS

Forestillingslengde: 1 time 40 minutter (ingen pause).

Premiere: Oslo / Nydalen 4. feb 2025

Turnépremiere: Mo i Rana 8. feb 2025

Produsert av Riksteatret i samarbeid med Nationaltheatret.

Riksteatrets omtale: https://www.riksteatret.no/prima-facie